Когато се пишат правила и норми, трябва да обезпечим и тяхното спазване, категоричен е той
Системата за споделено ползване на електрически тротинетки в София е частна инициатива и операторът на услугата си носи стопанския риск. Ясно е, че нещо, което е на улицата, винаги може да бъде обект на вандализъм и посегателство.
Това каза пред БНР общинският съветник от ВМРО Карлос Контрера по повод появилите се информации за 15 откраднати тротинетки в София, която по-късно беше опровергана. Той коментира, че местата за паркиране на велосипеди и електрически скутери са отнели паркоместа за автомобили.
По директива тези тротинетки са приравнени на велосипедите и най-простото нещо беше да се направи едно предложение до парламента и с няколко поправки в Закона за движение по пътищата част от проблемите да се решат, каза той по повод липсата на правила по отношение на движението на електрическите скутери.
Когато се пишат правила и норми, трябва да обезпечим и тяхното спазване. Самото присъствие на една правна норма не означава, че тя ще породи желания ефект, ако няма кой да контролира, коментира Карлос Контрера в предаването „Преди всички“ по програма „Хоризонт“.
По думите му появата на тротинетки е нова ситуация за обществото и докато правилата за движението им не са зададени – това ще създаде хаос.
Ясно трябва да се очертаят възможностите на институциите да контролират процеса, каза той.
Интервю на Веселина Миланова с Карлос Контрера в предаването „Преди всички“ можете да чуете от звуковия файл >>>