Целта на кампанията „Бъди войник“ е да покажем армията пред обществото и да обърнем внимание на младото поколение за възможностите, която дава професията на българския военнослужещ – на войника, сержанта, офицера. Това, че на тези събития има много млади хора показва, че както в Габрово, така и в много други краища на България отдавна не са виждали българска войска, а нашата идея е да събудим интереса на младите българи към служба в армията.
Това каза министърът на отбраната Красимир Каракачанов на събитията от кампанията „Бъди войник“ в Габрово.
В отговор на журналистически въпрос за доброволната военна служба министър Каракачанов подчерта, че законопроектът е готов и предстои да бъде разгледан в Министерския съвет. Той заяви, че някои от министерствата са направили критични бележки и предложения, които ще бъдат отчетени в законопроекта, без това да нарушава цялостната му концепция.
Заместник-началникът на отбраната генерал-лейтенант Димитър Илиев подчерта, че кампанията дава положителни резултати и в някои от военните формирования има повече от двама кандидати за едно място. В хода на кампанията на базата на наши анализи подобрихме значително процеса на кандидатстване като съкратихме някои процедури по конкурсите и по този начин намалихме и времето, и разходите на кандидатите за участие в един конкурс, а ние успяваме по-бързо да назначаваме хората на военна служба, разясни генерал-лейтенант Димитър Илиев. Той заяви, че като резултат от предприетите мерки от правителството, включително и за заплащането броят на напусналите армията през тази година е значително по-малък в сравнение с миналата година – само 280 военнослужещи, докато през 2018 г. те са близо 700.
Гражданите и гостите на града имаха възможност да разгледат образци на картечница „Калашников”, противотанкови гранатохвъргачки, снайперови пушки „Хеклер и Кох” и „Драгунов”, пистолет „Зиг-Зауер”, както и образци на преносими зенитни комплекси. Най-голям интерес сред младите хора предизвикаха бронираната машина „Пустинна котка“ на служба „Военна полиция“ и бронираните високопроходими бойни машини (БТР) на 61-а механизирана бригада и Националния военен университет.
По време на динамичните покази специалисти от Сухопътните войски демонстрираха способностите на роботизираната система модел „510 Packbot“ за обезвреждане на импровизирани взривни устройства. Военнослужещите от 68-а бригада „Специални сили“ представиха техники по интуитивна стрелба с маркиращи боеприпаси и военни ръкопашни техники, а представителна рота от Националния военен университет демонстрира хватки с оръжия.
Информационната борса беше посетена от десетки ученици и студенти, които бяха запознати с обявените конкурси за войнишки длъжности във Въоръжените сили, като и със сроковете и условията за кандидатстване.
Събитието от националната информационна кампания „Бъди войник“ традиционно завърши с концерт на Представителния ансамбъл на Въоръжените сили и Представителния военен оркестър на Сухопътните войски.