Начало По места Над 22,5 млн. на година струва паркирането в София

Над 22,5 млн. на година струва паркирането в София

22,531 млн. лева са платили софиянци за паркиране в синя и зелена зона през 2014 г. Местата за платено паркиране в центъра на София за двете зони са 16 782. Центърът за градска мобилност (ЦГМ) все още няма финансов отчет за 2015 г., тъй като не е официално заверен от одитора. 

Това посочи кметът на София Йорданка Фандъкова в отговор на питане на общинския съветник от ВМРО и председател на групата „Патриоти за София“ Карлос Контрера по време на сесията на Столичния общински съвет в четвъртък.

От отговора става ясно, че изпратените SMS-и от 2 лева за спиране в синята зона в идеалния център през 2014 г. са на стойност 4,505 млн. лева, а за зелена зона, обхващаща по-широкия център – 4,060 млн. лв. 

Глобите за поставени скоби или са вдигне от паяк са на стойност 4,624 млн. лв. Постъпленията в ЦГМ от служебен абонамент пък са 5,281 млн. лв.

Отговора на кмета вижте тук >>>

Пълен текст на питането на Контрера:

До

Елен Герджиков

Председател на

Столичен общински съвет

До

Йорданка Фандъкова

Кмет на

Столична община

чрез Елен Герджиков, Председател на СОС

ПИТАНЕ 

от КАРЛОС КОНТРЕРА – общински съветник

относно: броя на паркоместата в „Синя” и „Зелена” зони за платено почасово паркиране и приходите на „Център за градска мобилност“ ЕАД от платено почасово паркиране, служебен абонамент и стикери за паркиране.

Уважаеми г-н Председател,

Уважаема госпожо Кмет,

Във връзка с разпространена информация за промени в обхвата на зоните за платено паркиране, както и във връзка с приключването на бюджетната 2015 г. отправям към Вас питане, свързано с броя на паркоместата в „Синя” и „Зелена” зони за платено паркиране и реализираните приходи през 2015 г. от „Центъра за градска мобилност” ЕАД от платено почасово паркиране, служебен абонамент и стикери за живущите.

Питането ми е провокирано от факта, че се води публичен дебат да бъде ли разширена „Зелена” зона и какви са ползите и недостатъците от разширението. Платеното почасово паркиране беше въведено с аргумента за слагане на ред в паркирането, създаването на нормални условия за паркиране в центъра на града и кварталите, както и за да се осигурят приходи за изграждане на зони за паркиране и паркинги, както и за поддръжка на вече съществуваща и новоизграждаща се инфраструктура. Един от основните аргументи беше, че таксите за паркиране (преди изменението на Закона за движение по пътищата през 2015 г.), а сега цената за паркиране ще донесе достатъчно приходи за инвестиции (капиталови разходи и разходи за текущ ремонт) на паркинги и места за паркиране. Към настоящия момент не разполагам с данни дали заложените цели във връзка с изказаните аргументи се реализират или не. Неясен за гражданите остава броят на паркоместата и в двете зони, тяхната натовареност, размерът на приходите, които се получават от платеното почасово паркиране, служебният абонамент и стикерите за паркиране. Именно поради тази причина е необходимо тези данни да бъдат предоставени и коментирани именно сега, когато започва дебата за разширяване обхвата на „Зелена” зона за платено почасово паркиране.

В тази връзка е необходимо на база данните и статистиката да се направи анализ дали целените ефекти от въвеждането на платено паркиране са постигнати, дали въобще са постижими при тези варианти за платено паркиране и дали занапред има смисъл да се води политика в насока разширяване на обхвата на зоните. На база факти и цифри следва да се вземе решението за бъдещето на въпросните зони. Безспорно е, че след въвеждането на този модел на паркиране не е правен, или поне не е станало публично достояние, анализ за ефектите от въвеждането на този модел на паркиране, както перспективи в краткосрочен и средносрочен план. Подобен анализ е крайно необходим с оглед на адекватното приложение на наредбата от една страна, а от друга, за да се види дали предприетата политика от страна на Столична община отговаря на обществените необходимости.

Именно поради това, вземайки предвид, че в обществото има силно и поляризирано разделение между хората, които са против въведения модел на почасово паркиране и тези, които го подкрепят, следва да се проведе една много широко дискусия с аргументи, подплатени с конкретни данни относно почасовото платено паркиране.

Уважаема госпожо кмет,

Предвид изложените аргументи в настоящото питане, моля, да ми предоставите информация относно следните въпроси:

  1. Какъв е броят на местата за паркиране в „Синя” и „Зелена” зони за платено почасово паркиране;
  2. Какви са приходите за 2014, съответно и за 2015 г. от платено почасово паркиране за „Синя” и „Зелена” зони;
  3. Какъв е размерът на приходите от служебен абонамент за „Синя” и Зелена” зони за 2014, съответно и за 2015 г.?
  4. Какъв е броят на стикерите, закупени от живущи в зоните за платено паркиране, и какъв е размерът на приходите от тези стикери за 2014, съответно и за 2015 г.?
  5. Какви са приходите за 2014, съответно за 2015 г. от принудително задържано ППС чрез използване на техническо средство тип „скоба“  и принудително преместване на неправилно паркирани ППС.
  6. Какъв е размерът на разхода за 2014, съответно 2015 г. за изработка и издаване на годишни винетни стикери за живущите, чиито имоти попадат  в „Синя“ и съответно „Зелена“ зони за  локално платено паркиране?
  7. Какъв е размерът на средствата за капиталови разходи и текущи разходи, свързани с поддържането на „Синя” и „Зелена” зони за платено паркиране за 2014, съответно и за 2015 г. (разбивка по пера)?
  8. Каква е печалбата за 2014 и 2015 г. от зоните, попадащи в Режим на платено паркиране?

15.02.2016 г.                                                                           С уважение:

гр. София

Последни Новини

Мария Балъкчиева повежда листата на ВМРО в Сливен

Бизнес дамата Мария Балъкчиева повежда листата на ВМРО – БНД в Сливен, научи Sliveninfo. Тя ще бъде и част от листата за...

ВМРО – Варна регистрира листата си за вота

ВМРО – Варна се регистрира в РИК за участие в изборите за народни представители на 9-ти юни. Вотът е две в едно...

Красимир Червилов води листата на ВМРО в Стара Загора

Днес в Районната избирателна комисия – Стара Загора ПП „ВМРО – Българско национално движение“ регистрира листата си с кандидати за народни представители...

ВМРО регистрира своята листа за предстоящите парламентарни избори в област Добрич

Днес ВМРО регистрира листата си с кандидати за народни представители от 8 МИР Добрич. Водач на листата е...

ВМРО регистрира листата си в Кюстендил

Областната структура на ВМРО регистрира листата си с кандидати за народни представители в предстоящите избори за Народно събрание в РИК – Кюстендил.

Красимир Каракачанов: В момента двете лица на ЕС са Виктор Орбан и Урсула фон дер Лайен

За съжаление в последните 20 години се отнема суверенитет на държавите членове на Европейския съюз за сметка на повечето права за Еврокомисията....

Красимир Богданов: Държавата води убийствена политика спрямо малките населени места

Държавата води убийствена политика спрямо малките населени места. Непрекъснато се говори за демографска политика, а се прави всичко възможно да се прогони...

Коментари

serdivan escort adapazarı escort odunpazarı escort

escort bayan sakarya escort bayan eskişehir