По време на парламентарния контрол в Народното събрание министърът на регионалното развитие и благоустройството отговори на питане на народния представител от Патриотичния фронт и заместник-председател на ВМРО Искрен Веселинов.
Веселинов пита за разликата във финансирането за пътна инфраструктура между Северна и Южна България.
Депутатът посочва, че в отговора на министър Павлова е чул очакваното – че има голяма диспропорция между Севера и Юга.
За периода 2007–2015 г. разликата е повече от 4 пъти (близо 5 млрд.) в полза на Южна България. До 2020 само Оперативна програма „Транспорт“ ще добави още 2 млрд. в полза на Южна България.
Министър Павлова е обещала компенсационен механизъм за Севера – поне 5 млрд. за АМ „Хемус“, АМ Русе – В. Търново и пътя Видин – София.
Веселинов, който е избран за депутат от Русе, заявява, че ще следи стриктно за изпълнението на поетия ангажимент.
Народният представител е питал министъра и за ремонта на настоящото трасе на Русе – В. Търново, на пътя Русе – Червена вода и Червена вода – Вятово.
Освен това Веселинов е внесъл въпрос относно Дъбовия мост над река Русенски Лом, който е строен преди повече от 60 години. Мостът е емблематичен за района, необходим му е спешен ремонт, каза Веселинов и зададе основните си два въпроса:
Гарантирана ли е сигурността му? Кога се предвижда основен ремонт, тъй като основният международен трафик сега минава по него.
Министър Лиляна Павлова направи преглед какво е направено, обясни как изпълнители не са изпълнили ангажиментите си и ремонтът е бил провален. Състоянието на моста в момента е задоволително от гледна точка на преминаването. Но от гледна точка на привеждането му според изискванията има какво да се прави. Около 8 милиона лева би трябвало да бъде инвестицията по пълното му привеждане според изискванията, трябва да се подновят колоните и други дейности. Но към този момент с подобни средства не разполагаме, уточни Павлова.