Начало Блог Контрера: Борис Бонев за Столичния градски транспорт - плюе там, откъдето е...

Контрера: Борис Бонев за Столичния градски транспорт – плюе там, откъдето е получавал

Коментар на председателя на Комисията по транспорт към Столична община Карлос Контрера от Фейсбук страницата му по повод лицемерието от страна на „независимия“ общински съветник Борис Бонев >>>

На 18 май тази година няколко хиляди служители на дружествата, осигуряващи градския транспорт на София, излязоха на протест с искане за дължимите компенсации от държавата. Аз също излязох на протест с тях, защото подкрепям исканията. Общественият транспорт в почти всички големи европейски градове се субсидира от националните правителства и местните власти, за да може да изпълнява своята важна и обществена и социална функция. За това че имам позиция и я изразявам бях оплют от колегата общински съветник Борис Бонев, че съм ги подстрекавал и едва ли организирал протеста. Дълбоко невярно твърдение, но услужливо завъртяно в информационното пространство…

За 2022 г. Столична община и 4-те общински транспортни дружества са осигурили около 350 млн. лв. за финансиране на градския транспорт. Заради спада на пътници от пандемията и огромния скок на цените на горивата, обаче са нужни допълнителни 144 млн. лв. (за сега), които следва да бъдат осигурени по европейския регламент 1370, като субсидия от държавата.

Затова и по време на протеста служителите на градския транспорт настояваха средствата да бъдат заложени при предстоящата актуализация на държавния бюджет. В противен случай не може да се гарантира осигуряването на качествена транспортна услуга в града.

По време на протеста на работниците общинският съветник Борис Бонев публично се обяви срещу нуждата от компенсация от държавата. В опита си да компрометира протеста общинският съветник Бонев изнесе данни за работните заплати на ръководни длъжностите в 4-те общински дружества. Заплатите, които получават членовете на Съвета на директорите на дружествата са между 4 000 и 4 500 лв., като тезата на г-н Бонев е, че това да са прекалено високи заплати, които могат да бъдат спестени. Дали за София това е свръх висока и незаслужена заплата за директори на предприятия с хиляди служители и управляващи активи за стотици милиони?

Целта на г-н Бонев е ясна – да дискредитира справедливите искания на работниците, така че правителството да не предостави средства от държавния бюджет за градския транспорт на София. Аз смятам, че Борис Бонев в момента обслужва „Продължаваме промяната“ и се явява тяхна маша в качеството си на единствения им общински съветник в София. Според мен залогът е дали „Промяната“ ще го припознае като кандидата си за кмет догодина на местните избори.

Продължавайки „разкритията“ на г-н Бонев за възнагражденията в градския транспорт, поисках справка за средства, които самият г-н Борис Бонев и неговата организация „Спаси София“ са получавали от транспортните дружества.

Фактите:

Г-н Бонев и „Спаси София“ имат 3 договора с „Метрополитен“, по които са получили близо 43 000 лв. за дизайн на табели. Това са същите калпави табели, заради които се наложи по Трети метродиаметър (МС Национален дворец на културата) да разпечата на цветен принтер стрелки на хартия А4 и да ги налепи до дизайнерските табели на спасителите, за да не се объркваме пътниците…. За това съм писал преди година и повече…

През 2017 и 2018 г-н Бонев лично подписва два от договорите, а третият, за колектива на „Спаси София“ е от 2019 г.

През 2017 г. организацията на г-н Бонев получава още 8 880 лв. за дизайн на стикери за градския транспорт от Центъра за градска мобилност.

До тук, за дизайн г-н Бонев получава над 50 000 лв. от градския транспорт. Същият градския транспорт, за койтотой в момента твърди, че е в тежко финансово състояние не от последните 2 години, а от последните 10. Разбира се, конюнктурните изказвания на г-н Бонев към момента не отговарят на истината, в противен случай сме сигурни, че Бонев и „Спаси София“ щяха да дарят труда си на дизайнери, а нямаше да работят срещу добри хонорари.

Казаното до тук не са единствените публични средства, които г-н Бонев и организацията му са получавали. По Програма „Европа“ на Столична община те получават още 20 000 лв. за „облагородяване и социализация на монумент Камбаните” през 2017 и 2018 г.

И тук аз задавам следния въпрос – откакто г-н Бонев е общински съветник какво точно свърши, освен да оплюва всички останали? На последната комисия по транспорт той директно беше посочен като виновник Столична община да плати 900 000 лв. разноски и неустойки по договора с МТК Гроуп. Спомняте си, че преди година същият се хвалеше по този казус как спестил 3 млн. лв. на общината, е съдът сега казва друго. Толкова струва на софиянци пиарът на един ляв политик от ново поколение. Стана ясно и друго – от 2017 г. Бонев и групата му са водили спор за търговската марка „Спаси София“ с един от акционерите в МТК Гроуп, което вече обяснява цялото им настървение и деятелност по темата. Друг е въпросът защо този спор не е деклариран като потенциален конфликт на интереси…

Продължаваме промяната, а?

Последни Новини

Каракачанов от Будапеща: България има огромен принос в битката срещу джендър идеологията

С твърда позиция във властта ВМРО спря Истанбулската конвенция Защитата на децата и семейството, укрепването на националните държави и...

Карлос Контрера: ДПС е изначалното зло в българската политика

ДПС е партия по корпоративен принцип, там важи клиентелистския модел – даваш, за да получаваш. Това е изначалното зло в българската политика,...

Консерваторите и патриотите трябва да триумфират на тези избори и да върнат ерата на суверенитета

Господстващият в Европа ултралиберализъм повтаря методите на тоталитарния комунизъм и подменя истината с лъжа, като обявява войната за мир - това заяви...

Карлос Контрера след рокада на Терзиев: Външни сили управляват София

Кой всъщност управлява София и как така Адриана Попова е назначена „от нищото“ като секретар на Столична община? Тези...

ВМРО в подкрепа на енергетиците и миньорите. България трябва да запази енергетиката си!

България трябва да запази своята енергийна независимост и това минава през запазването на въглищните топлоелектрически централи. Позорната предателска политика...

Карлос Контрера: Ако искате нещо да се обърка – извикайте Христо Иванов да Ви направи реформа!

Може би това беше една от целите - отвратените да не гласуват, за да управляват пак отвратителните, казва общинският съветник от ВМРО

Ангел Джамбазки: След като гражданите гласуват, трябва да търсят отговорност и сметка

След като гражданите гласуват, трябва да търсят отговорност и сметка, каза в интервю за БТА от Страсбург евродепутатът Ангел Джамбазки.

Коментари

serdivan escort adapazarı escort odunpazarı escort

escort bayan sakarya escort bayan eskişehir