Начало Новини Контрера към зам.-кмета по транспорт на София: На ръба сме да останем...

Контрера към зам.-кмета по транспорт на София: На ръба сме да останем без превоз заради технически неуредици

Настоявам извършителят на софтуерната услуга да бъде глобен. Какво прави Столична община?

Това се казва в позиция, публикувана във Фейсбук профила на Карлос Контрера от ВМРО. Той е бивш председател на Комисията по транспорт в общината и е отлично запознат с проблемите на градския транспорт в столицата.

На ръба на хаоса сме. Последните дни разговарях с водачи от градския транспорт, пътници, експерти. Поради технически причини изпълнителят де факто е сринал функционалността на системата. Стига се до куриози да не може да ти се издаде билет… Питам защо става така и кога ЦГМ ще си оправи недоразуменията?! Кампанията си е кампания, но не може да рискуваме системата на градския транспорт, защото някой не си е свършил работата, категоричен е Контрера.

Той е сезирал заместник-кмета по транспорта за неуредици, технически проблеми и дефекти при внедряването на тикет-система от Център за градска мобилност в наземния транспорт.

Настоявам не просто да не се плаща на изпълнителя за мърляво свършената работа, но и да бъде глобен. В същото време настоявам да се отменят глобите за транспортните оператори, а оттам и на водачите, които са били санкционирани заради чужди издънки, се посочва още в писмото.

Карлос Контрера е приложил и списък с проблеми, с които са го запознали водачи от столичния градски транспорт и пътници:

1. Основен, системен и масов проблем при новите устройства на таблото на водачите – цифрите и шрифта на екраните са с неподходяща големина и водачите се затрудняват да виждат времето и спирките, които трябва да следят, за да изпълняват зададените им маршрути и разписания. Освен това GPS-ите на някои от автобусите показват неправилно, че шофьорите избързват или карат със закъснение, докато в това време те карат по разписание и са навреме на съответните спирки. Това е тежък технически дефект, който води до влошаване на транспортното обслужване, както и до нарушаване на експлоатационните планове и разписанията, т.е. на изпълнението на транспортната задача и то по вина на „Център за градска мобилност“ ЕАД.

2. Значителен брой от картите на водачите имат проблем с регистрирането при започване на смяна. Съответно шофьорите не могат да следят камерите, GPS-ите, или да осъществяват продажби, което пречи на нормалния работен процес, създава опасност в движението, както и води до недоволство сред пътниците, които не могат да си закупят билет.

3. Технически проблем е регистриран и с някои от принтерите, с които са оборудвани терминалите на водачите. Не отпечатват продажбите и не могат да издадат отчет за приключване на смяната. Системата отчита продадения билет от системата, но водачът няма как да го предостави на пътника. По този начин се създава напрежение, както и конфликти с пътниците.

4. Някои от картите на водачите работят само в определени автобуси, а в други въобще не могат да се ползват. 

5.  Системата се изключва автоматично около 12:00 ч. вечерта, а смените на някои от водачите продължават до по-късно. Съответно в този интервал от време те не могат да следят разписанията и да ползват функциите на устройствата. Не виждат камери, спирки и време.

6. Над 70 на сто от превозните средства останаха без пътническа информация, защото при преминаване на GPS през тикет-системата, отпадането на старата система доведе до несъвместимост. В резултат направеното през последните четири години практически беше заличено по отношение на пътническата информация с изключение на последните подобрения за внедряване на независимо гласово оповестяване.

Прилагаме и пълния текст на позицията на Контрера, публикувана във Фейсбук:

Сезирах заместник-кмета по транспорта за неуредици, технически проблеми и дефекти при внедряването на тикет-система от Център за градска мобилност в наземния транспорт. На ръба на хаоса сме. Последните дни разговарях с водачи от градския транспорт, пътници, експерти. Поради технически причини изпълнителят де факто е сринал функционалността на системата. Стига се до куриози да не може да ти се издаде билет… Питам защо става така и кога ЦГМ ще си оправи недоразуменията?! Кампанията си е кампания, но не може да рискуваме системата на градския транспорт, защото някой не си е свършил работата. Настоявам заместник-кметът по транспорта да възложи пълна проверка, за да се установи защо възникват тези проблеми. Настоявам не просто да не се плаща на изпълнителя за мърляво свършената работа, но и да бъде глобен. В същото време настоявам да се отменят глобите за транспортните оператори, а оттам и на водачите, които са били санкционирани заради чужди издънки.

Ето и шестте проблема, за които сигнализираха водачи, пътници и експерти:

1. Основен, системен и масов проблем при новите устройства на таблото на водачите – цифрите и шрифта на екраните са с неподходяща големина и водачите се затрудняват да виждат времето и спирките, които трябва да следят, за да изпълняват зададените им маршрути и разписания. Освен това GPS-ите на някои от автобусите показват неправилно, че шофьорите избързват или карат със закъснение, докато в това време те карат по разписание и са навреме на съответните спирки. Това е тежък технически дефект, който води до влошаване на транспортното обслужване, както и до нарушаване на експлоатационните планове и разписанията, т.е. на изпълнението на транспортната задача и то по вина на „Център за градска мобилност“ ЕАД.

  2. Значителен брой от картите на водачите имат проблем с регистрирането при започване на смяна. Съответно шофьорите не могат да следят камерите, GPS-ите, или да осъществяват продажби, което пречи на нормалния работен процес, създава опасност в движението, както и води до недоволство сред пътниците, които не могат да си закупят билет.

3. Технически проблем е регистриран и с някои от принтерите, с които са оборудвани терминалите на водачите. Не отпечатват продажбите и не могат да издадат отчет за приключване на смяната. Системата отчита продадения билет от системата, но водачът няма как да го предостави на пътника. По този начин се създава напрежение, както и конфликти с пътниците.

4. Някои от картите на водачите работят само в определени автобуси, а в други въобще не могат да се ползват. 

5.  Системата се изключва автоматично около 12:00 ч. вечерта, а смените на някои от водачите продължават до по-късно. Съответно в този интервал от време те не могат да следят разписанията и да ползват функциите на устройствата. Не виждат камери, спирки и време.

6. Над 70 на сто от превозните средства останаха без пътническа информация, защото при преминаване на GPS през тикет-системата, отпадането на старата система доведе до несъвместимост. В резултат направеното през последните четири години практически беше заличено по отношение на пътническата информация с изключение на последните подобрения за внедряване на независимо гласово оповестяване.

Последни Новини

Карлос Контрера: ПП-ДБ както сринаха България, така ще сринат и София

Продължаваме Промяната нахлуха в българската политика 2021 г., успяха да докарат управленска, конституционна и политическа криза. Вече сме на прага и на...

Каракачанов: Имаме прагматични български интереси, които трябва да бъдат отстоявани

Българите нямаме време да си играем на евроатлантици или русофили, заяви лидерът на ВМРО България в последните три години...

Ангел Джамбазки: ЕС трябва да търси варианти за мирно решение на войната в Украйна

Европейският съюз трябва да търси варианти за мирно решение на войната в Украйна. Няма съмнение кой е агресорът и коя е жертвата....

Красимир Богданов: Политиците ни се провалиха в най-важната си мисия – оцеляването на българската нация

Политиците ни се провалиха в най-важната си мисия - оцеляването на българската нация. Това написа в страницата си във...

Бум на кражби, условни присъди за изнасилвачи и липсваща полиция – това ни завещаха

Бум на кражби, условни присъди за изнасилвачи и липсваща полиция – това ни завещаха. Тази констатация прави в профила си във Фейсбук...

Красимир Каракачанов: Демографската криза е най-сериозната заплаха пред България

Държавата се циганизира Къде сме ние, които плащаме сметката на това безхаберно и предателствено управление на държавата ни? Къде...

Евгени Коев е водач на листата на ВМРО – БНД за 28 МИР Търговище

ВМРО-БНД регистрира пълна листа с кандидати за 28 МИР Търговище, за предстоящите парламентарни избори на 9 юни 2024 год.

Коментари

serdivan escort adapazarı escort odunpazarı escort

escort bayan sakarya escort bayan eskişehir