Джамбазки остро разкритикува ЕК за двойните стандарти, които налага
Лобизъм и натиск от страна на западните страни-членове да се ограничи достъпът на транспортните фирми от т.нар нови членове на ЕС до иначе уж общия и достъпен европейски пазар на Съюза.
Това очерта в свое изказване в Европарламента на българския представител в ЕП и заместник-председател на ВМРО Ангел Джамбазки.
Джамбазки за пореден път разкритикува Европейската комисия, като каза, че в опитите си да помогне на западните фирми, Комисията прави предложения, които могат да застрашат живота на шофьорите и на всички участници в движението. Извършването на седмичната почивка в хотел при условие, че липсват достатъчно охраняеми паркинги в Съюза ще принуди шофьорите първо – да плащат за хотел, второ – да седят в кабините си да пазят товара си от набезите на отделни мигранти или организирани престъпни групи, трето – в същото време да внимават проверяващите органи да не ги хванат, че са в кабините по време на почивката и по този начин нарушават директивата.
Така тази почивка по никакъв начин няма да бъде ползотворна, защото после умореният водач ще бъде заплаха за себе си и за околните, констатира българският евродепутат.
Ето и цялото изказване на Ангел Джамбазки:
Очевидно е, че за никого не е тайна съществуващият лобизъм и натиск, оказван от конкретни фирми в държави-членове, след като предложението на ЕС е толкова едностранчиво и понякога видимо да ощетява интересите на страните и на превозвачите и предприемачите от Централна и Източна Европа. Последните години се приеха редица лобистки, редица протекционистки законодателства – във Франция, Германия, Италия, които покровителстват местните фирми и пречат на общия пазар. Това не е редно и противоречи на договорите.
В опит да помогне на тези фирми Комисията предлага неща, които могат да застрашат живота на шофьорите и на всички участници в движението. Например седмичната почивка да бъде в хотел, при условие, че няма паркинги в държавите-членове и тези шофьори трябва да избират дали да нарушат директивата или да си пазят товара от нападения на мигранти или организирани престъпни групи. Поставяме тези шофьори в абсурдна ситуация. И тогава аргументът да защитим социалните им права много силно бледнее на фона на реалната заплаха за останалите участници на пътя.
Призовавам Комисията да се вслуша в позициите на държавите-членове. Тя е длъжна да пази договорите и да работи за това да могат всички предприемачи от всички държави-членове да работят така, че да имат еднакви доходи, а да няма такава голяма разлика в доходите между източната и западната част на Европа.