Текст от блога на зам.-председателя на ВМРО Ангел Джамбазки
Информационният лидер Wikileaks осветли още една много показателна страница от всекидневната практика на „дипломацията” на САЩ. Посланикът на САЩ в Париж, някой си Крейг Степълтън, препоръчва на правителството си да поведе „война” срещу държавите от ЕС, отказващи да разрешат отглеждането и търговията с ГМО храни и продукти на територията си. Изключително интересна е използваната от посланика терминология – „черен списък”, „ответен удар”, „предизвикване на известна болка”(!) и прочее изрази от „тексаския” речник, характерен за уестърн. Или демокрационалагаща операция в Ирак. Не че тази иракска авантюра (струвала дотук над милион човешки животи) не е в интерес на други американски компании – само че в петролната сфера.
От разпространените „секретни” документи става ясно едно нещо – посланиците на САЩ по света обслужват брутално търговските интереси на частни американски компании и не се свенят да оказват всякакъв натиск при опитите за осъществяване на тези търговски интереси. Не се притесняват в докладите до правителството си да използват думичката „война” в защита на тези интереси. А правителството им не се притеснява да води войни в защита на тези интереси. Които да маскира като „демократизиращи” операции. В които жертвите сред „туземното” население са просто статистика.
Помните ли, че една от първите изяви на тв звездата, а иначе посланик Уорлик, на родна българска земя, беше статия в защита на американските ГМО компании. Може би с натиска на генерал-губернатора Уорлик може да се обясни „гъвкавостта” на управляващото мнозинство по опита да се допуснат генните мутанти в България, въпреки категоричната и недвусмислена съпротива на българското общество. В интерес на американските производители.
Например на компанията „Монсанто”, водеща в производството на храните-мутанти. И за хора, и за животни. Животни, от чието мляко и месо после се хранят хора. И стават дебели, затлъстели, лениви и глупави. По американски. И стават клиенти на американските компании за производство на храни за отслабване. Или на фармацевтичните гиганти. Изобщо – намерили са си пазарна ниша. И търговски представители с дипломатически имунитет. Подкрепяни „логистично” от US Marine Corps. И най-вече автоматично. С автомати.