Смяна на досегашното ръководство на „Холдинг БДЖ“ и разследване и подвеждане под отговорност на всички, допринесли за агонията на българските железници. Това е основната мярка, която предложи ВМРО – Българско национално движение по време на първия от серията предизборни дебати на тема „Транспортна политика и българските железници“.
Цветан Александров, кандидат за народен представител и член на младежката организация на ВМРО в София, представляваше партията на форума, организиран от „Движение за европейско развитие на българските железници“, „Синдикат на железничарите в България“ и „Федерация транспортни работници Подкрепа“.
Заявка за търсене на сметка на всички, които са били начело на БДЖ и носят отговорност за настоящето състояние на дружеството направи Александров.
Време е за възмездие, посочи кандидатът на ВМРО, затова ще предприемем мерки, които са нужни в рамките на една национална стратегия за развитие на българската железница, съдържаща спешни реформи и дългосрочна политика:
1. Смяна на досегашното ръководство в „Холдинг БДЖ“ и назначаване на национално отговорни хора, които работят или са работили в системата и знаят какво трябва да се направи и как той да се управлява. Разследване и подвеждане под отговорност на всички допринесли за агонията на БДЖ.
2. Незабавно прекратяване на продажбата на БДЖ „Товарни превози“. Това не просто е във вреда на държавата и в услуга на чуждите интереси или олигарсите в страната, а и национално предателство, свързано и с националната сигурност на България.
3. Направата на точна оценка кое е по-добре да се случи – обявяване на несъстоятелност на „Товарни превози“ и прехвърляне активите към другата държавна компания, която притежава лиценз за превоз на товари – „Транспортно строителство и възстановяване“, или търсене на голям заем, с който да бъдат покрити задълженията на компанията и да се проведат спешни оздравителни мерки.
4. Събиране на точна информация за това от къде и за къде какви товари има за превозване. След което, колкото и да е тъжно, трябва БДЖ да се отърве от всички неизползваеми вагони от богатия вагонен парк и част от недвижимото имущество, за да бъдат сведени излишните разходи до минимум. Реформиране на БДЖ, която трябва да стане основен превозвач, като част от интегрирана транспортна система на страната, предвид редицата плюсове на този транспорт пред другите видове. Същото важи със същата сила за „Пътнически превози“
5. Включване в програмите финансирани от ЕС, за понататъшно развитие и модернизация на БДЖ. Включително проектиране и построяване на терминали за извършване на комбинирани товарни превози на ГКПП „Капитан Андреево“, ГКПП „Калотина“ и други гранични пунктове. Включване на България в супер проекта на Китай за превоз на стоки и пътници по железен път до Великобритания – „Пътят на коприната“ в 21 век.
6. Поръчки за ремонт и закупуване на вагони за нуждите на БДЖ да бъдат правени само към българските заводи, с което се гарантира трайна заетост в сектора и връщане на вложените пари до 60% в икономиката на страната.
ПОВЕЧЕ ПО ТЕМАТА: