ВМРО оценява като ненавременно увеличението на цената, обхвата и работното време на режима за платено паркиране в столицата, известен като „Синя зона“.
Предложеното от управляващите увеличение ще засегне необосновано и необмислено стотици софиянци и гости на столицата във време на криза. Същевременно качеството на „услугата” платено паркиране няма да се промени съществено.
ВМРО допуска евентуално увеличение на цената, обхвата и работното време на режима за платено паркиране, само и единствено ако Столичната община изпълни следните условия:
1. довършването и пускането в експлоатация на всички метролъчове, минаващи през центъра на града. Така на столичани и гостите на града ще бъде осигурена възможността да пътуват бързо и сигурно през града в основните направления и ще им бъде дадена възможност да заменят автомобилите си с по-удобен транспорт;
2. изграждането и довършването на общинските буферни паркинги по крайните метростанции с достатъчен капацитет;
3. Изграждането на бус-коридори, посредством гумени ограничителни ленти, по всички основни маршрути на градския транспорт в центъра на града, което ще позволи висока скорост и избягване на задръствания.
Предложеното от управляващите увеличение на „Синята зона” няма разумни финансови разчети и обяснения. Единствената последица от това увеличение ще е събирането на повече средства в т.нар. „Център за градска мобилност”, които отново ще бъдат налети в проблематичната част от градския транспорт – автотранспорта.
Тази част от масовия градски транспорт на столицата обаче се нуждае от далеч по-добро стратегическо планиране. ВМРО има своите конкретни предложения от години.
Общинският съветник от ВМРО Ангел Джамбазки многократно е поставял въпроси в Столичния общински съвет за липсата на директна автобусна линия от Студентски град до централните жп и автогари, за проведените конкурси за концесии на линии в градския транспорт, за регламента, дейността и законовите основания, на които в града оперират т.нар. „маршрутки” и т.н.
Преди година пък ВМРО в София предложи вместо да се демонтира железопътното трасе към гара „Пионер”, то да бъде заменено с „широк” трамвай или друг тип релсов градски транспорт.
Тогава държавата и общината пренебрегнаха предложението и прибързано демонтираха трасето с обещания за облагородяване. Близо година по-късно мястото на релсите продължава да пустее.
6 март 2012