Над три хиляди врачани до момента са се включили в подписката за подкрепа на подземния вариант за изграждане на високоскоростната ЖП магистрала при преминаването и през града.
Ако не бъде приет подземен вариант, подготвяната нова ЖП магистрала на практика ще раздели територията на града. В предварителния план са предвидени и 4-метрови шумозаглушителни стени, които ще бъдат и сериозна преграда в градската среда.
Подписката за подземен вариант започна на 3-ти март и се организира от инициативен комитет, включващ ВМРО, АТАКА, ДНЕС, СПС „Защита”, НД „Достойни за България”, Дамски клуб „Вратица”, както и много граждани на Враца.
Членовете на инициативния комитет вече проведоха и среща с главния архитект на Враца – Данаил Дилков – на която се запознаха с всички детайли по проекта.
Засега никой не се е наел да промени спорния проект, въпреки нееднократно заявената позиция на Община Враца за промяна на предварителния план.
Врачани скат трасето да преминава подземно или в траншея. Срещу това обаче стоят мотивите за оскъпяване на проекта.
От ВМРО във Враца напомнят, че тези мотиви изглеждат несериозни на фона на предвиденото в сегашния проект изграждане на чисто нови гари и на паркинги за по 60 автомобила в села от порядъка на 300-400 души.
Подписката ще продължи до началото на месец юни. Подвижният пункт за събиране на подписи е в центъра на града, а постоянни има и в магазин „Ла Фиеста”, в медицинския център „Света Анна”, бензиностанция „Аванти”, офиса на ТВ „Римекс”.
В засегнатите райони – ЖК „Дъбника”, „Сениче”, и „Металург” – се разпространяват флаери с информация за инициативата.
Инициативният комитет ще отправи покана към всички народни представители от врачански многомандатен район за среща и ангажиране с проблема.
Ако институциите не вземат предвид справедливите искания на врачани, ще се премине към протести, гражданско неподчинение, блокиране на пътни артерии и ЖП линията.
29 март 2012