Източник: Дарик нюз София
Пускането на градска железница в София е въпрос на разчети за нуждата от нея. Това каза зам.-кметът по транспорта на столицата Любомир Христов. Поводът е протест на столичната организация на ВМРО, които поискаха околовръстната жп. линия да се ползва за вътрешноквартален трамвай по трасето от Гара Смирненски, през „Младост“, новата спортна зала на четвърти километър до „Хладилника“. Те се обявиха категорично против решението на Министерския съвет от миналата седмица да бъде премахната влаковата линия, по която в момента се превозват строителни материали.
Плановете са след демонтирането на линията в една част от трасето да има велоалея, в друга – трамвай, а в трета – да се изгради улица, като част от линията и сега липсва. Това обясни общинският съветник от ВМРО Ангел Джамбазки и заяви, че предложението за градска железница ще бъде внесено в Министерския съвет и в Столичната община.
„Една четвърт от София все още има цял железен път, който е абсолютно безконфликтен за транспорта. Настояваме възможността на железния път да бъде използвана за градски транспорт“, каза Джамбазки. Той обясни, че железният транспорт е най-евтиният, най-чистият и по думите му „възможно най-изплащаемият“.
От НКЖИ трябва да дадат професионалното си становище за това дали такава линия би била ефективна, обясни зам.-кметът по транспорта Любомир Христов. Той заяви, че трябва да се отговори на въпроси като какво е нейното техническо състояние, какви са инвестициите, които следва да бъдат направени, за да се приведе в безопасно състояние и да може да бъде използвана. Също така предмет на анализ според Христов трябва да е въпросът кои елементи от тази линия са се запазили във времето, кои са премахнати, ще има ли достатъчно пътници за железницата в районите, през които преминава. По думите на Христов трябва да се имат предвид и нормативните параметри, свързани с плана на София, където тази линия не фигурира.