Става въпрос не само за леките автомобили, но и за автобусите на градския транспорт. Става въпрос за автомобилите на малкия и среден бизнес – това са бусовете над 3,5 т. Проблемът с винетките е на 50%, нищо че в момента се говори само за това. Така че казусът е много по-всеобхватен от това, което се коментира в медийното пространство.
Това каза за радио БНР столичният общински съветник от ВМРО и председател на транспортната комисия към СОС Карлос Контрера.
Тези проблеми не се решават с обещания, защото си има законови процедури. Например, такава е решение на Министерски съвет, с което тези участъци да се изключат от зоната за платено преминаване. За споразумение между АПИ и СОС се говори от година. Ще изразя малко по-различно становище от това на някои представители на СО – за мен не е нужно собствеността на тези пътища да се прехвърля към общината, те трябва да бъдат изключени от системата за платено преминаване. Аз не виждам с какъв финансов ресурс трябва да СО, за да поддържа тези участъци, категоричен бе Контрера.
За мен категорично споразумението, което ще прехвърли поддръжката от АПИ към общината не е добър вариант, освен ако не получим увещание от Владислав Горанов, че ще увеличи издръжката с необходимите милиони. Това, което предлагам аз, като председател на транспортната комисия в Столичен общински съвет е, Министерство на регионалното развитие и благоустройство да внесе предложение на Министерски съвет и да се вземе решение тези участъци да се изключат от платеното преминаване, нищо повече. Не говорим за прехвърляне на отговорност, заяви Контрера.
Цялото интервю слушайте в звуковия файл>>>