Продължаващата охрана на Ахмед Доган, осигурявана от НСО, струва на държавата колкото издръжката на 2-3 влака, а парите, които парламентът, въпреки несъгласието на Патриотичния фронт, отпусна на НСО, са толкова, колкото трябват на БДЖ.
Така председателят на парламентарната група на Патриотите и съпредседател на коалицията Валери Симеонов аргументира позицията по проблема с БДЖ.
Патриотичният фронт е против спирането на пътнически влакове и настоява спрените да бъдат върнати, а нови промени по пътническите превози да не бъдат предприемани от ръководството на железниците.
Необходим е подробен анализ и дългосрочна 10-годишна стратегия за развитието на отрасъла, смятат от Патриотичния фронт.
Народните представители не са били уведомени за предстоящите действия, предизвикали основателно недоволство от страна на лишените от жп-превоз граждани. Патриотичният фронт намира действията от страна на правителството за прибързани и необосновани. Направените промени трябва да се поправят от министрите на транспорта и финансите, тъй като промените са извършени по комерсиални причини без да се отчете социалната функция на ЖП-услугата. По света няма губеща ЖП-компания, подчертаха депутатите.
Позицията се представя днес пред медиите, защото са изчаквани резултати от собствено проучване, подчерта Валери Симеонов. Пътниците, използващи два от спрените поради „нерентабилност” линии, са били преброени, резултатите са били – заетост на местата над 50 процента. Това са линиите София – Горна Оряховица и София – Благоевград.
Реформи не означава да закриваш цели сектори, напомни народният представител и член на комисията по транспорта Искрен Веселинов. Той каза, че са проведени срещи със синдикални представители и експерти. Те са споделили, че също не са имали информация за предстоящите действия на правителството, нямат яснота как ще се развиват в бъдеще пътническите превози на БДЖ и колко души още ще останат без работа.