Контрера: Има нужда от оптимизация на автобусния транспорт
Имаме нужда от нов оптимизиран модел в автобусния транспорт, който да изчислява нуждите на хората от дадени линии и с който на намалим интервалите в разписанието. Само така може да стимулираме и самите граждани да ползват градски транспорт.
Такава позиция изказа общинският съветник от ВМРО в СОС Карлос Контрера на заседание в четвъртък. Той коментира още, че нуждите на хората са все повече, появяват се цели нови квартали и затова се е наложило да бъде приет доклад за откриване на нова тролейбусна линия.
Контрера посъветва още да бъдат разработени няколко модела за намаляване на интервалите на движение, в зависимост от пътникопотока.
Съветникът констатира, че няма как да се изпълни желанието на Общината гражданите да ползват градски транспорт вместо личните си автомобили с настоящите интервали на движение от 20, 30, 40 минути. Затова и трябва да се увеличи броят автобуси.
Статистиката показва, че около 50% от пътникопотока в градския транспорт се вози на автобуси, затова и трябва да разполагаме с необходимите анализи и предвиждания, как ще развиваме автобусния транспорт, каза още Контрера.
Няма как с подходи от 90-те години да правиш градски транспорт през 2019 г, категоричен бе Контрера, затова той посъветва да се подходи по-амбициозно към развиването на линиите. Друг важен въпрос е този за довеждащия транспорт до метрото.
Много бавно се случват нещата, което е и основание за критики от страна на гражданите към местната власт. Затова е важно да се действа бързо и решително, посочи още общинският съветник Карлос Контрера.