Начало Блог Ще има ли влак, когато има линия до Скопие

Ще има ли влак, когато има линия до Скопие

Македония започвала да строи жп линия до България. Това е може би десетото започване на едно от най-дълго чаканите и обвити в символи транспортни артерии. Дано този път освен започване, има и довършване.

Тази линия значи повече от хиляди километри магистрали. Защото дава още една връзка, която от десетилетия се опитват да изтрият. Връзката между България и Македония. Това е духовна връзка, за която живяха и умираха стотици хиляди.

Но докато чакаме железопътната линия от Скопие, какво става с железопътните линии в България? И вие го забелязахте, нали: няма вече и ден без новина за проблеми с железниците. Съобщават ги някак между другото, дори с известен срам, но постоянно чуваме как два влака били на косъм от сблъсък, как десетки пътници чакали с часове заради авария, как локомотиви се запалили. Преди това пък чухме за катастрофата на гара Калояновец и за дерайлиралия заради кражба на релси влак край гара Яна.

Железниците са огледало на страната ни. Самите те са в разруха. А и обикновено преминават през бившите индустриални места в градовете – където също цари разруха.

Влакът остава заден двор на България. А навсякъде в Европа това средство за транспорт става все по-удобно, бързо и предпочитано.

За съжаление, само една формация говори от години по тази тема – Патриотичният фронт. От ВМРО дори браниха железопътни линии в страната от закриване и депа от разграбване. И днес патриотите поставят условието за оздравяване на железниците. Докато за мнозина други железниците са ненужен товар за държавата ни.

Само че този ненужен товар при добро управление и спиране на кражбите може отново да се превърне в кръвоносна система на държавата ни. Нужно е само на някого наистина да му се занимава с тази тема – а не, както досега – само да премине край нея и тържествено да оповести, че… трябвало да се реже.

Жалкото е, че докато едни вече режат релсите, други от години обясняват как трябва да се реже цялата железница. Това са предимно хора, за които всеки проблем е решава с рязане. А железниците са символ на страната ни. И сега е моментът да се направи усилие за спасяването им. За нашето спасяване.  

За да има за утрешната линия до Скопие и пътници, и влак.

Последни Новини

Памет за Гоце! 121 години от гибелта на българския национален герой

На 4 май се навършват 121 години от гибелта на Апостола на македонските българи Гоце Делчев. Георги (Гоце) Николов...

Контрера е водач в 23 и 24 МИР в София, Каракачанов оглавява Благоевград и Плевен, Джамбазки поема евролистата и 25 МИР

ВМРО регистрира листите за Европейските избори и за участието си на извънредните парламентарни избори в София. адв. Ангел...

Мария Балъкчиева повежда листата на ВМРО в Сливен

Бизнес дамата Мария Балъкчиева повежда листата на ВМРО – БНД в Сливен, научи Sliveninfo. Тя ще бъде и част от листата за...

ВМРО – Варна регистрира листата си за вота

ВМРО – Варна се регистрира в РИК за участие в изборите за народни представители на 9-ти юни. Вотът е две в едно...

Красимир Червилов води листата на ВМРО в Стара Загора

Днес в Районната избирателна комисия – Стара Загора ПП „ВМРО – Българско национално движение“ регистрира листата си с кандидати за народни представители...

ВМРО регистрира своята листа за предстоящите парламентарни избори в област Добрич

Днес ВМРО регистрира листата си с кандидати за народни представители от 8 МИР Добрич. Водач на листата е...

ВМРО регистрира листата си в Кюстендил

Областната структура на ВМРО регистрира листата си с кандидати за народни представители в предстоящите избори за Народно събрание в РИК – Кюстендил.

Коментари

serdivan escort adapazarı escort odunpazarı escort

escort bayan sakarya escort bayan eskişehir